як все почалос¤?
” далекому 1987 року в крањн≥ гамбургер≥в, кока-коли ≥ Ђзелених президент≥вї на св≥тло
з'¤вилис¤ —≥мпсони - шоу, що залишаЇтьс¤ попул¤рним вже на прот¤з≥ 14-ти рок≥в. “ворець
його - ћетт √рюн≥нг - в той час типовий лузер. Ќародивс¤ в≥н в 1954 роц≥ в м≥ст≥ ѕортланд
штату орегон. « гр≥хом навп≥л зак≥нчив школу, пот≥м в 1977 роц≥ - коледж. —початку працював
на завод≥, пот≥м почав малювати ком≥кси. “од≥ ще н≥хто не знав, що мультсер≥ал ЂThe
Simpsonsї зробить його м≥льйонером ≥ одним ≥з найзнаменит≥ших персон јмерики...
“ворець сер≥алу
ѕочнемо з ћетта √рюн≥нга, творц¤ —≥мпсон≥в. ” одному з ≥нтерв'ю в≥н признавс¤: "Ќ≥ у
солодких мр≥¤х, н≥ в найстрашн≥ших своњх кошмарах ¤ ≥ у¤вити соб≥ не м≥г, що цю с≥мейку
чекаЇ такий тр≥умф". “а ≥ самому ћетту мало хто пророкував блискуче майбутнЇ... јле про
все по-пор¤дку. Ўколу ћетт ненавид≥в, вважаючи, що достатньо лише навчитис¤ читати - все
решта зайве. ’≥п≥вська юн≥сть ≥ рутинна робота на завод≥ очищувачем промислових в≥дход≥в
також н≥чим не вид≥л¤ли майбутнього мультим≥льйонера. ѕрославивс¤ в≥н в середин≥ 80-х
завд¤ки малюнкам ≥ ком≥ксам п≥д назвою "∆итт¤ у ѕекл≥" ("Life in Hell"), геро¤ми ¤ких були
два кролики - Ѕ≥нки ≥ Ўеб.
^ ¬верх ^
≤стор≥¤ сер≥алу
« майже двомастами п'¤тдес¤ти сер≥¤ми ≥ одинадц¤тьма сезонами, —≥мпсони зм≥нили обличч¤
телебаченн¤ назавжди. ÷е шоу нагороджувалос¤ ≥ завоювало визнанн¤ критик≥в, привнос¤чи
точне пон¤тт¤ про с≥м'ю, сусп≥льство ≥ м≥сце ≥снуванн¤ людини. Ўоу спочатку не зрозум≥ло,
маЇ б≥льше барвистоњ ≥стор≥њ ≥ перетинаЇтьс¤ з реальним св≥том б≥льш н≥ж решта вс≥х шоу.
—≥мпсони дали нам так≥ крилат≥ фрази ¤к: "јй карамба!", "D'oh" (б≥с) та ≥нш≥. —≥мпсони
живуть у вигаданому м≥ст≥ —пр≥нгф≥лд, з своњм сусп≥льством ≥ ≥стор≥Їю. √омер - отець, ¤кий
даЇ поган≥ поради ≥ працюЇ ≥нспектором безпеки на атомн≥й електростанц≥њ; ћардж - любл¤ча
мати, ≥ дружина, прагне зберегти спок≥й у с≥м'њ; Ѕарт - 10 л≥тн≥й хул≥ган; Ћ≥са -
ф≥лософська 8-р≥чна дитина; ≥ ћеі≥ - немовл¤, ¤ке сп≥лкуЇтьс¤ за допомогою соски.
ќзвучують —≥мпсон≥в: ƒен астелланета - √омер, ƒжул≥ авнер - ћардж, Ќенс≥ артрайт - Ѕарт
≥ ярдл≥ —м≥т - Ћ≥са. ’енк јзар≥¤, √ар≥ Ўирер, ѕамела ’ейден, –усс≥ “ейлор, ≥ “ресс
ћакн≥лл≥ озвучують ≥нших персонаж≥в. ƒл¤ “рейс≥ ”льман шоу потр≥бн≥ були мультипл≥кац≥йн≥
заставки ≥ ѕол≥ ѕлатт, фанат ком≥кс≥в √рюн≥нга "∆итт¤ в ѕекл≥", запропонував √рюн≥нгу
попрацювати над шоу. —ам≥ —≥мпсони були придуман≥ ≥ намальован≥ менше н≥ж за 15 хвилин,
поки √рюн≥нг чекав у фойЇ ƒжеймса Ћ. Ѕрукса.
ѕерша по¤ва шоу була 19 в≥тн¤ 1987 року, ¤к сер≥¤ 30 секундних заставок зроблених
√рюн≥нгом. ¬≥дгуки про заставки були позитивними ≥ —≥мпсони з'¤вилис¤ на канал≥ Fox, ¤к
30 хвилинне –≥здв¤не шоу 17 √рудн¤ 1989, ≥ ¤к регул¤рне шоу з 14 —≥чн¤ 1990 року. —езони
2, 3, 4, ≥ 5 показувалис¤ Fox по четвергах увечер≥ в 8, до поверненн¤ в покази нед≥льними
вечорами починаючи з 6 ого сезону. —езони 1, 2 ≥ 3 малювалис¤ компан≥Їю Klasky-Csupo, ¤к≥
також працювали над заставками в ”льман Ўоу. ѕодальш≥ сезони малювалис¤ в Film Roman, з
додатковою ан≥мац≥Їю Akom Production Company, Anivision, ≥ Rough Draft Studios в орењ.
—ер≥ал породив сер≥ю товар≥в присв¤чених створенн¤м √рюн≥нга. Ќавр¤д чи знайдетьс¤ щось,
що не маЇ зображенн¤ —≥мпсонов: кухл≥, пл¤жн≥ рушники, футболки, наст≥льн≥ ≥гри, годинник,
головоломки, зошити, ол≥вц≥, або рюкзаки ≥з зображенн¤м √омера, ћардж, Ѕарта, Ћ≥зи ≥ ћег≥
що гордо говор¤ть св≥ту, що власник зав≥рений фанат —≥мпсонов. ™ нав≥ть музичний платиновий
диск п≥д назвою "—≥мпсони сп≥вають Ѕлюз", породжувач два в≥део х≥та: "Ѕартмен" ≥ "¬елик≥,
велик≥ неприЇмност≥". ÷е пом≥стило с≥м'ю в музичн≥ чарти. ƒо 1996 року, в середовищ≥
розваг, об'Їм продаж≥в товар≥в з —≥мпсонами по всьому св≥ту був т≥льки другим п≥сл¤
"„ерепашок ћутант≥в Ќ≥ндз¤".
ѕ≥сл¤ перенасиченн¤ ринку товарами —≥мпсонов, компан≥¤ Fox стала проводити товари ≥з
знаком OFF, тобто останн¤ парт≥¤. ” 1997 роц≥ книга "—≥мпсони: ƒов≥дник до нашого
улюбленого —≥мейства" стала х≥том, так само ¤к ≥ CD 1999 року "ƒавай —≥мпсоник". —≥мпсони
отримали купу нагород: Peabody Award, п'¤тнадц¤ть Emmy Awards, 33 ном≥нац≥њ ≈м≥, 8 Annie
Awards, 3 Genesis Awards, 3 International Monitor Awards ≥ 3 Environmental Media Awards. ”
липн≥ 1998 " Ќепотр≥б “итан≥в " виграв ≈м≥ за чудову ан≥мац≥йну програму. 5 раз≥в —≥мпсони
отримали цю нагороду. —ер≥њ "∆итт¤ на швидкост≥", "√омер проти Ћ≥си ≥ ¬осьмоњ поправки",
"¬ес≥лл¤ Ћ≥си" ≥ "√омеро - фоб≥¤" також отримали нагороди в 1990, 1991, 1995 ≥ 1997 роках,
в≥дпов≥дно. “акож в 1997 роц≥ —≥мпсони перевершили ‘л≥нстоун≥в, ¤к найтривал≥ше шоу в
прайм-тайм в ≥стор≥њ телебаченн¤. √лобальна слава прийшла до —≥мпсон≥в 14 —≥чн¤ 2000 року,
коли —≥мпсонам в≥дкрили з≥рку на јлењ —лави в √олл≥вуд≥. ÷е було названо компан≥Їю Fox
"ћ≥жнародним фанатським фестивалем —≥мпсон≥в", св¤ткуванн¤ ¤кого йтиме аж р≥к. Ќова сер≥¤
≥грашок в≥д Playmates вже випущена, Fox Interactive плануЇ випустити дв≥ нову гри про
—≥мпсонов, ≥ нов≥ колекц≥њ сер≥й на в≥део ≥ DVD. ≤ нарешт≥, в ∆овтн≥ 2000 року √олл≥вуд
прийматиме т≥льки запрошених гостей на шоу присв¤чене —≥мпсонам. ” 1999 роц≥ журнал Time
Magazine назвав —≥мпсонов кращим телев≥з≥йним шоу 20-го стол≥тт¤, ≥ не дарма. —ер≥ал
перетворив баченн¤, ¤ким телев≥з≥йна промислов≥сть ≥ гл¤дач≥ в≥дчувають мультипл≥кац≥ю ≥
комед≥ю взагал≥. ƒоведений швидким зб≥льшенн¤м ≥ усп≥хом нового ан≥мованого шоу, —≥мпсони
стали ≥ншим стандартом. ћожна без сумн≥в≥в сказати, що без —≥мпсон≥в не з'¤вилис¤ б
"ѕ≥вденний парк"(South Park) ≥ "—≥м'¤нин"(Family Guy).
Ѕагато хто говорить, що Fox не ≥снувало б без Ѕарта, √омера, ≥ вс≥Їњ зграњ. “им часом,
сер≥ал продовжуЇ розвиватис¤ ≥ веселити нас, ≥ майбутнЇ жовтолицењ с≥мейки св≥тл≥ше чим
колись ≥нде. ’то сказав, що все хороше коли-небудь зак≥нчитьс¤? як створюЇтьс¤ сер≥¤
—≥мпсонов ∆урнал " ульт телебаченн¤", с≥чень 1998 року. ќск≥льки ж створюЇтьс¤ кожна сер≥¤
—≥мпсонов? ћайк —калл≥ по¤снюЇ процес того, ¤к невизначена ≥де¤ перетворюЇтьс¤ в
нормальну сер≥ю дл¤ показу на “Ѕ. "÷е шоу набагато складн≥ше зробити, чим шоу з людьми,
тому що Ї так багато ≥нших аспект≥в, ¤к≥ вход¤ть в один еп≥зод, починаЇ —калл≥. ¬елику
частину дн¤ ми витрачаЇмо на сценар≥й. ћи працюЇмо ¤к група головним чином. ” нас звичайн≥
14 сценарист≥в ≥ ми працюЇмо вс≥ разом". "¬се починаЇтьс¤ з одн≥Їњ людини з основною
≥деЇю. ѕот≥м в≥н йде до групи, ¤ка все ут≥люЇ в житт¤. ѕот≥м, сценарист йде ≥ повертаЇтьс¤
з першим нарисом. ѕот≥м група бере нарис ≥ переписуЇ". "ѕ≥сл¤ того, ¤к сценар≥й записаний,
в≥н переходить до художник≥в ≥ вони робл¤ть розклад. „ерез дек≥лька м≥с¤ц≥в, ми отримуЇмо
так звану ан≥матронику - дуже грубу чорно-б≥лу верс≥ю шоу: це, що те на зразок репетиц≥њ.
ћи дивимос¤ ¤к вона вигл¤даЇ ≥ пот≥м переробл¤Їмо. ѕот≥м, проходить по крайн≥й м≥р≥ ще два
м≥с¤ц≥, до отриманн¤ грубоњ кольоровоњ верс≥њ: це наша генеральна репетиц≥¤, ≥ останн≥й
шанс виправити помилки". " як т≥льки ми зробили будь-¤к≥ зм≥ни, все намальовано належним
чином, музика додана, ≥ ось воно. ¬есь процес займаЇ в≥д шести до дев'¤ти м≥с¤ц≥в -
зазвичай дев'¤ть. «вичайний еп≥зод маЇ бюджет б≥л¤ $ 1.8 м≥льйона долар≥в. ћи робимо запис
шоу тут [у Ћос-јнджелес≥], ≥ вони малюютьс¤ в студ≥њ приблизно на в≥дстан≥ дес¤ти миль.
«в≥дти, њх в≥дправл¤ють до орењ, де вони пожвавлюютьс¤, ≥ музика додаЇтьс¤ в ≥нш≥й
студ≥њ. "ƒуже важко планувати такий г≥гантський проект, тому що ан≥мац≥¤ займаЇ так багато
часу. ƒоводитьс¤ робити шоу, присв¤чене ’еллоуњну в —≥чн≥, а –≥здв¤не шоу в “равн≥".
^ ¬верх ^
—≥мпсони виход¤ть на великий екран
ƒек≥лька студ≥й об'Їднались з компан≥Їю IMAX дл¤ того, щоб створити широкоекранний ф≥льм
" ≥берсв≥т", в ¤кому братимуть участь знаменит≥ мультперсонаж≥, включаючи —≥мпсон≥в.
" ≥берсв≥т", що складаЇтьс¤ з 8 ан≥мац≥йних уривк≥в, включатиме створений за допомогою
комп'ютерноњ граф≥ки уривок з випуску, присв¤ченого ’еллоуњну, в ¤кому √омера засмоктуЇ в
третЇ вим≥рюванн¤. р≥м того, плануЇтьс¤ включити у ф≥льм сцени з таких мультф≥льм≥в, ¤к
"ћурашки" ≥ "—уш≥ з мавп'¤чих м≥зк≥в", а також з нового кл≥пу групи Pet Shop Boys. ƒженна
≈льфман озвучуватиме ‘≥г, к≥бер-г≥д по ф≥льму, д≥¤ ¤кого в≥дбуваЇтьс¤ у футуристичному
музењ. " ≥берсв≥т" вийшов на екрани к≥нотеатр≥в IMAX в жовтн≥ 2000 р.
^ ¬верх ^
∆итт¤ поза екраном
“ворц≥
культового мультсер≥ала непогано заробл¤ють. ѕерший розкв≥т
мерчандайз≥нга по мотивах сер≥алу про с≥мейку —≥мпсонов припав на 1990 р≥к. ¬ пор≥вн¤нн≥ ≥з
звичайними гарненькими мордочками героњв культових мультик≥в представники с≥мейства
—≥мпсонов вигл¤дали, щонайменше дивно: жовтот≥л≥, з вельми екстравагантними зач≥сками ≥
вилупленими очима. «агалом, страшненьк≥, але жахливо симпатичн≥. —подобалис¤ ¤к д≥т¤м,
так ≥ дорослим. ћультик швидко розт¤гнули на цитати, а най¤скрав≥ш≥ героњ стали
обзаводитис¤ власними фан-клубами. √осподар≥ мультф≥льму - к≥ностуд≥¤ 20th Century Fox -
швидко зм≥ркували, що на хвил≥ гл¤дацького аж≥отажу можна багато запрацювати. Ќезабаром
полиц≥ магазин≥в в —Ўј ≥ де¤ких ≥нших крањнах стали ломитис¤ в≥д достатку самих р≥зних
товар≥в, так або ≥накше пов'¤заних з культовим сер≥алом. ¬сього у 1990 роц≥ було випущено
близько 600 "с≥мпсон≥вських" продукт≥в. Ќаклейки, рушники, ручки, лист≥вки, кухл≥,
гудзики, ф≥гурки персонаж≥в, в≥део≥гри, компакт-диск з п≥сн¤ми у виконанн≥ героњв.
^ ¬верх ^
јмериканськ≥ —≥мпсони в орењ
√омер —≥мпсон, його с≥м'¤, друз≥, ≥ ваш —пр≥нгф≥лд в≥дправилис¤ до —еула задовго до того
¤к перенесенн¤ роботи за кордон стало попул¤рною пол≥тичною темою в —Ўј.
ќсь вже 15 рок≥в, ѕ≥вденно орейська компан≥¤ AKOM Production Co., пожвавило —≥мпсонов. ¬они
малюють —≥мпсонов з моменту, коли вони стали п≥вгодинним сер≥алом.
«а кожною помилкою Ўефа ¬≥ггама, за кожним випитим пивом Ѕарн≥ ≥ вит≥вкою Ѕарта, коштуЇ
команда корейських ан≥матор≥в ≥ техн≥к≥в, що складаЇтьс¤ з 120 чолов≥к, ¤к≥ створюють 22
хвилинний еп≥зод, грунтуючись на детальних розкадровуванн¤х ≥ ≥нструкц≥¤х в≥д творц≥в
сер≥алу, Film Roman, в —Ўј.
AKOM отримуЇ розкадровуванн¤, ≥нструкц≥њ по розфарбовуванню ≥ положенню камери, а так само
треки з голосами. „ерез три м≥с¤ц≥ виходить еп≥зод. ћузика ≥ останн≥ штрихи, додаютьс¤ вже
в Ўтатах.
ѕ≥вденна оре¤, Ї одним з л≥дер≥в у виробництв≥ ориг≥нального устаткуванн¤ (OEM) в област≥
ан≥мац≥њ, де мультф≥льм малюЇтьс¤ по розкадровуванн¤х в≥д кл≥Їнта.
Ќельсон Ўин (Nelson Shin), головний виконавчий директор AKOM, сказав "—≥мпсони опинилис¤ в
—еул≥, ≥з-за ¤кост≥ роботи".
јнал≥тики говор¤ть, що дешева прац¤ так само допомогла ≥ статистика ≥ндустр≥њ показуЇ, що
орейськ≥ ан≥матори оплачуютьс¤ на одну третину менше своњх американських колег.
оли Ўин вперше побачив жовтих персонаж≥в з витр≥щеними очима ≥ чотирма пальц¤ми, в≥н
подумав, що малювати —sмпсонов буде легrj. јле тепер в≥н думаЇ ≥накше.
" оли малюЇш њжачок Ѕарта, то одна помилка в малюнку або у вибор≥ товщини ол≥вц¤ робить
ан≥мац≥ю кривою", говорить Ўин. ѕродуман≥сть сюжету ≥ р≥зноман≥тн≥сть емоц≥й, ¤кими
волод≥Ї кожен персонаж, робить —≥мпсонов дуже складними дл¤ малюванн¤.
"ѕерсонаж≥ дуже витончен≥ ≥ складн≥", говорить Ўин.
Ќаприклад, звичайний мульт персонаж маЇ ш≥сть р≥зних положень рота, ¤к≥ приЇднують до так
званоњ балванки. ” —≥мпсонах, головн≥ персонаж≥ мають по 27 р≥зних положень рота.
якщо у AKOM виникають складност≥ в правильному в≥дображенн≥ чого-небудь, наприклад шраму у
раст≥ п≥сл¤ операц≥њ на серц≥, то робота над сценою продовжитьс¤ т≥льки п≥сл¤ телефонних
переговор≥в з —Ўј.
ѕ≥сл¤ дек≥лькох сотень еп≥зод≥в, њх виробництво йде гладко. Ќа одному поверс≥, в основному
працюють молод≥ д≥вчата, ¤к≥ сканують кадри, додають кольори ≥ робл¤ть ф≥нальн≥ техн≥чн≥
штрихи.
¬они працюють з розкадровуванн¤ми, ¤к≥ були намальован≥ в Ўтатах.
јле, д≥алог може викликати проблему.
"ѕо початку, у корейц≥в були проблеми з розум≥нн¤м гумору сер≥алу ≥ культурними
посиланн¤ми", говорить Ўин.
” шоу було ст≥льки сленга. я дививс¤ вс≥ ц≥ фрази в своЇму словнику, але н≥чого не
знаходив". "Ѕарт, звертаючись до батька, говорить '≈й, мужик (Hey man)'. ÷е так не шанобливо
дл¤ нас з наший онфуц≥анською культурою".
^ ¬верх ^